The Isle of Armor
Een nieuw gebied: het Isle of Armor
Welkom op het gloednieuwe Isle of Armor, een groot, afgelegen eiland voor de kust van Galar met volop natuur: stranden, bossen, draslanden, grotten en duinen zijn slechts enkele van de landschapsvormen die je er zult aantreffen. Landinwaarts ligt een dojo, waar je kunt gaan trainen onder een bepaalde Pokémon-trainer om samen met je Pokémon sterker te worden.
Allerlei Legendarische Pokémon die nog niet voorkomen in Pokémon Sword en Pokémon Shield maken hun opwachting, waaronder Kubfu en Urshifu! Daarnaast ontmoet je de nieuwe Gigantamax-vormen van Rillaboom, Cinderace, Inteleon, Venusaur en Blastoise. En tot slot zul je de regionale varianten van Slowpoke en Slowbro tegenkomen, en ook bekende Pokémon uit andere regio's.
Maak kennis met bonte personages: dojoleider Mustard, die je het een en ander zal leren, en met je medeleerling en rivaal Avery.
Je zult aan nieuwe en handige voorwerpen kunnen komen, waaronder de Exp. Charm, die je helpt het niveau van je Pokémon te verhogen.
Er is een nieuwe manier van vechten: Restricted Sparring. In deze gevechtsvorm vecht je onder specifieke omstandigheden met specifieke Pokémon-types. Dit is de grote kans voor Pokémon die je anders misschien niet gebruikt!
Je kunt je Pokémon gloednieuwe technieken leren, waaronder Burning Jealousy en Grassy Slide.