Het ooit zo mooie koninkrijk is in chaos gestort door een woeste vuurspuwende draak en zijn monsterlijke handlangers, die hun eigen Monster Land willen creëren. Het volk, dat zich niet kan verdedigen tegen de aanval, roept om een held die hen kan redden! Kruip in de huid van Wonder Boy, begin aan een ongelooflijke reis door verschillende omgevingen en grottenstelsels, verzamel krachtige wapens en spreuken, en verdrijf het kwaad!