In het vierde en laatste deel van de Mega Man Zero-serie moet Zero de kwade Dr. Weil ervan weerhouden Neo Arcadia over te nemen. Bovendien moet hij de overlevenden helpen ontsnappen naar het veilige Area Zero.
In Mega Man Zero 4 kun je gebruikmaken van de Z Knuckle, een krachtige nieuwe stoot en de mogelijkheid om onderdelen van je gesneuvelde vijanden te combineren om je vaardigheden te verbeteren. Je kunt zelfs het weer beheersen, zodat je levels makkelijker of moeilijker kunt maken door de omstandigheden aan te passen.
Mega Man Zero 4 brengt de beste elementen van de serie samen voor de ultieme krachtmeting!