Game Boy Color-avontuur Shantae komt voor het eerst naar Europa. In dit 2D-platformspel bestuur je Shantae, een halfgeest met paars haar die op avontuur gaat om de gemene piraat Risky Boots een halt toe te roepen. Tijdens een aanval op Shantaes thuisstad, Scuttle Town, heeft Risky de onmisbare stoomlocomotief gestolen en als beschermer van de stad is het aan Shantae om deze terug te halen.
Laat je meeslepen door de spannende gebeurtenissen, de originele verhaallijn en de 2D-platformactie, die stuk voor stuk tot leven worden gebracht met levendige, geanimeerde beelden. Gebruik Shantaes vormwisselkrachten om te transformeren, bevecht vijanden met haar krachtige paardenstaart en ontketen al haar geestenmagie om Risky's snode plannen te verijdelen!