Elke stap telt!
Laat je Pikmin groeien, breng bloemen tot bloei en leg de mooiste momenten vast, en dat allemaal door simpelweg te lopen. Of je nu even een ommetje maakt of naar je werk loopt, vandaag is de eerste dag van de rest van je Pikmin-avonturen! Trommel je team op en begin aan een reis waarbij elke stap telt.
Pikmin beginnen als zaailingen en groeien met elke stap die je zet. Zodra ze groot genoeg zijn, kun je ze plukken en met je mee laten wandelen. Hoe meer je loopt, hoe groter je Pikmin-team zal worden!
Verzamel bloemblaadjes van de hoofdjes van je Pikmin en plant ze onderweg om overal waar je komt een spoor van bloeiende bloemen achter te laten.
Kijk aan het einde van de dag hoeveel stappen je hebt gezet en welke route je bent gelopen, en bekijk de foto's die je gedurende de dag hebt genomen. Vergeet je Pikmin niet op expeditie te sturen om het fruit en de zaailingen op te pikken die je op weg naar huis hebt gevonden!
Er zijn in totaal zeven typen Pikmin en elk type heeft zijn eigen kenmerken. Sommige kunnen bijvoorbeeld vliegen en andere zijn ontzettend sterk. Wanneer je vriendschapsniveau een bepaalde grens doorbreekt, kunnen je Pikmin een geschenk voor je meebrengen met daarin een voorwerp waarmee ze Decor Pikmin kunnen worden.
Paddenstoelen in de buurt zijn een geweldige manier om veel fruit te krijgen. Als je paddenstoelen tegenkomt die de weg versperren, kun je je vertrouwde team van Pikmin sturen om aan te vallen en de weg vrij te maken.
Deze app is free-to-play en bevat optionele in-game-aankopen. Hij is geoptimaliseerd voor smartphones, niet voor tablets.
Het wordt aanbevolen om tijdens het spelen verbonden te zijn met een netwerk (wifi, 3G, 4G, 5G of LTE), zodat er nauwkeurige informatie kan worden verkregen.