De gargouille Firebrand is terug in deze NES-voorloper van de duistere kraker op de Game Boy. Als aspirant-demoon is Firebrand de taak toevertrouwd om een kwaadaardig zwart licht dat het koninkrijk bedreigt, te verslaan.
Gargoyle's Quest II: The Demon Darkness is deels een platformgame en deels een RPG met elementen van zowel een avonturengame dat van bovenaf wordt gespeeld als een zijwaartsscrollend actiespel. Maak Firebrands vaardigheden krachtiger naarmate je vordert in de game en verbeter hiermee je vlieg-, spring- en tovenaarskunsten. Verken het gebied, verzamel voorwerpen, versla eindbazen en overwin het kwaad!