De invloed van Renegade op het vechtspelgenre kan niet worden onderschat. Jij bent een vigilante die in het metrostelsel, parken, stegen en parkeerplaatsen op de vuist gaat met iedereen die in zijn weg staat. Soms doe je dat zelfs terwijl je op een motor zit!