3D After Burner II is de volledig vernieuwde versie van de spelhalklassieker. Vlieg met je F-14D-jachtvliegtuig door vijandelijk gebied en maak korte metten met vijandelijke vliegtuigen. Deze game maakt nu gebruik van stereoscopisch 3D, nieuwe moeilijkheidsgraden en aanpassingen voor de weergave. Vlieg door 23 levels om een speciale spelstand vrij te spelen waarin je de gameplay nog verder kunt verbeteren.