Brutus & Futée is een puzzel- en avonturengame die de speler in de rol van schrijver van een tekenfilmserie plaatst. Help Brutus en Futée om hun weg te vinden en moeilijkheden te overwinnen. Teken voorwerpen, schilder het decor of wis het om de twee helden te helpen.
Hun ontdekkingsreis neemt ze mee naar talloze omgevingen en ze moeten allerlei gevaren trotseren als ze door een eeuwenoude Incatempel vol mysteries komen, en door het doolhof van een productiestudio onder het juk van een iets te nerveuze baas.
Met jouw steun proberen ze hun vergane glorie terug te vinden als tekenfilmster.