Dementium Remastered is volledig bewerkt en maakt optimaal gebruik van de verschillende functies van de Nintendo 3DS. Het resultaat is een nieuwe, betere en sfeervolle first-person survival-horrorervaring met betere graphics, soepele gameplay, uitstekende geluidseffecten en een besturing die je volledig meesleept in de game.
In Dementium Remastered wordt het verhaal verteld van een man die in zijn eentje ontwaakt in een mysterieus, verlaten ziekenhuis dat stil lijkt te staan in de tijd. De man, die wordt geconfronteerd met de dodelijke, grootse chirurgische experimenten die rondwaren in de gangen, een serie uitdagende puzzels en vele vreemde personages. De hoofdpersoon moet zijn angsten onder ogen zien, de mysteries van het ziekenhuis ontwarren en rennen voor zijn leven.
Deze bewerkte versie heeft nieuwe moeilijkheidsgraden, waaronder de Demented Mode, die speciaal is ontworpen voor de fanatiekste spelers!