Dillon's Rolling Western: The Last Ranger
Kun je een bewegend doel en een stilstaand doel tegelijkertijd beschermen? Naast het beschermen van de dorpen, moet je nu de spoorwegen vrijhouden van monsters, die de trein en het spoor zelf aanvallen. Als er rails vernietigd worden, ontspoort de trein, dus zorg dat je de monsters onderschept voordat ze schade aan kunnen richten. Maar vergeet daarbij niet de dorpen: je moet elk gevecht zorgvuldig plannen om de trein veilig te houden en tegelijkertijd te voorkomen dat de Grocks de dorpen niet onder de voet lopen. Het zal niet gemakkelijk om twee doelwitten tegelijkertijd te verdedigen, dus is het verstandig om je goed voor te bereiden!
Dillons trouwe assistant Russ houdt gedetailleerde gevechtsresultaten bij, die je met andere spelers kunt delen via StreetPass en als je je ogen open houdt, vind je misschien iets dat je de volgende keer in je voordeel kunt gebruiken. Zodra je een dorp drie keer met succes hebt verdedigd, kun je dit opnieuw doen in de Unlimited Mode, maar dan zonder beperkingen op het geld dat je uit je reserves haalt aan het begin van het level. Dit geeft je meer vrijheid, maar je moet nog steeds strategie gebruiken voor de perfecte balans in gameplay!
Deze keer vecht Dillon niet alleen tegen de Grocks. Op de vlakten ontmoet hij bondgenoten en alleen door gebruik te maken van hun vaardigheden, is het mogelijk om de Grocks te verslaan. Je moet ze allemaal overtuigen om je te helpen, maar zodra je dit klaarspeelt, staan ze altijd voor je klaar. Deze wilde desperado's kunnen het echter niet altijd goed met elkaar vinden, dus kan je per keer maar één bondgenoot meenemen.
Een professionele huurmoordenaar, slechts trouw aan de persoon die hem het meeste betaalt. Hij vecht met een geweer of een pistool en draagt munten bij zich. Misschien brengen die geluk?
Een waarlijk egoïstische huurling, maar hij is groot en sterk. Als hij niet aanvalt met zijn klauwen, gebruikt hij een shotgun!
Een piraat uit de Oostzee, met talent voor het gebruik van vele wapens, waaronder het vuursteenpistool en andere, geheime wapens. Hij kan snel onderwater zwemmen, maar helaas spreekt hij niet dezelfde taal als Dillon.
Dillon moet deze keer alles uit de kast trekken om een kans te maken tegen de Grocks. Zijn bewegingen uit het vorige spel komen opnieuw van pas en hij heeft ook hard getraind en nieuwe bewegingen geleerd!
De rolaanval is Dillons karakteristieke beweging. Hij rolt zichzelf op en ramt vijanden met vernietigende kracht. Laad jezelf helemaal op voordat je een ongelooflijk machtige Charge Attack uitvoert, waarmee je meerdere vijanden mee aan kunt vallen.
Dillons klauwen zijn ook machtige wapens waarmee je krachtige aanvallen uit kunt voeren. Je kunt ze sterker maken door speciale handschoenen te kopen. Een van Dillons meest nuttige bewegingen is de vergruisaanval. Met de stekels op zijn rug, kan Dillon vijanden veel schade doen en je kunt hem ook gebruiken om ertsen bloot te leggen, wanneer je niet aan het vechten bent.
Door eeuwenoude relieken met speciale krachten te verzamelen, kan Dillon twee extra speciale aanvallen uitvoeren. Val monsters aan van onderen met een tunnelaanval of verras de Grocks met een slipaanval in de flanken!
De Grocks zijn rotsmonsters die de Scrogs van de dorpelingen opeten. Ze doken meer dan een jaar geleden voor het eerst op, maar Dillon wist ze te verslaan. Nu zijn ze terug en brengen niet alleen de Scrogs en de dorpen in gevaar, maar ook het transcontinentale spoor. Hier een klein overzicht van wat voor soort Grocks je tegen zult komen op de vlakten.
Een van de meestvoorkomende soort vijanden uit het vorige spel is weer terug in Dillons Rolling Western: The Last Ranger. Weakgrocks vallen aan met kopstoten, maar vormen geen partij voor de machtige Dillon!