FISH ON 3D
De toernooistand is de belangrijkste spelstand die drie toernooiklassen bevat: Amateur, Professional en Masters. Elke toernooiklasse heeft vijf verschillende bekers (ijzer, brons, zilver, goud en platina). Een beker kan bestaan uit één of meerdere etappes.
De uitdagingsstand is perfect voor een snel spelletje. Er zijn drie niveau's (beginner, standaard en expert), elk met drie etappes. Elke etappe heeft een vaste tijdslimiet en gewichtsquota. Vang de grote vis die verborgen is in elke etappe om een ster te verdienen.
Door gebruik te maken van de draagbaarheid van de Nintendo 3DS, kunnen spelers lokaas uitwisselen en hun visinformatie delen met andere spelers via StreetPass.