Geniet van de snelle actie van een top-down racespel, maar dan met een twist! Alle onderdelen die je gebruikt om je auto samen te stellen, komen uit een capsule-automaat!
Dus wanneer je begint met racen, heb je niet de meest fantastische auto, maar naarmate je verder komt en toegang krijgt tot betere capsule-automaten, zal iedereen in de racewereld jaloers zijn op jouw auto!
Het spel gebruikt tijdens het racen beide schermen, dus de baan ziet er enorm groot uit op je Nintendo 3DS, en nog groter op je Nintendo 3DS XL! Doe mee op twaalf verschillende banen, race in Grand Prix-races, en race op zes verschillende raceniveaus!
Het spel omvat zes soorten capsule-automaten en nog meer speciale capsule-automaten die je kunt vrijspelen! Je kunt zelfs onderdelen combineren om de prestaties te verbeteren! Daarnaast kun je StreetPass gebruiken om te racen tegen andere spelers en om nieuwe onderdelen te krijgen.