Het koninkrijk Legna wordt een oorlog in gesleept door het keizerrijk Izmoot. Leck en zijn vrienden Miana en Astar zijn nieuwe rekruten die worden klaargestoomd voor de strijd. Ze moeten hun training onderbreken om met generaal Varrius en zijn Azure Hawk Brigade een campagne tegen roversbendes te voeren. Ze hebben geen idee wat hun te wachten staat...
Legna Tactica is een grootschalige RPG vol strategie waarbij spelers zelf kunnen beslissen welke troepen ze in de strijd willen werpen in turn-based gevechten op een isometrisch raster.