Musicverse: Electronic Keyboard
Neem de melodie op die je in je hoofd hebt zitten, waar je ook bent, en laat hem aan de hele wereld horen; de mogelijkheden zijn eindeloos met Miiverse, Facebook en Twitter! Luister naar en speel de creaties van Miko in Japan, John in Canada en Martin in België – iedereen ligt binnen handbereik! Of je nu een expert bent of nog maar net begint, Musicverse begeleidt je op eenvoudige wijze door de verschillende mogelijkheden die je tot je beschikking hebt op je Nintendo 3DS.
Als je meer wilt weten over muziek, kun je een van de instructiefilmpjes bekijken om je op weg te helpen. Wanneer je muziek maakt, heb je toegang tot een modus voor linkshandigen, een keyboard van zes octaven (twee zichtbare), akkoordweergave, pitchbend- en keyzoom-functies, en real-time quantiseren. Je hebt ook beschikking over acht programmeerbare akkoorden en 12 akkoordsoorten om uit te kiezen, automatische begeleiding met 14 muziekstijlen en vier variaties, een geïntegreerde sequencer met onafhankelijke akkoord- en melodietracks, onafhankelijk dempfunctie voor drum, bas en koor, een metronoom en toegang tot 32 instrumenten, van retro tot moderne stijl.
Sla tot wel 128 creaties op en deel je muziek via Miiverse, Facebook en Twitter. Daarnaast kun je ook muziek van anderen importeren via Miiverse of QR Code-afbeeldingen, en je creaties in AAC-formaat exporteren naar de SD-kaart.