Dit is het vervolg op “Picross e”, nu met een navigatiefunctie voor een nog soepelere spelervaring. Dit spel heeft, net zoals het vorige spel, 150 nieuwe puzzels, plus een geheel nieuw spelelement dat “Micross” heet.
“Picross” is een plaatjeskruiswoordpuzzelspel waarin je getallen als hints gebruikt om tekeningen te maken. De regels zijn eenvoudig en makkelijk te begrijpen. Iedereen kan het!