Picross is een puzzelgame waarin je afbeeldingen compleet moet krijgen door nummers te gebruiken. Dit vijfde deel in de Picross e-serie beschikt over een navigatiefunctie.
Deze game bevat Micross, Mega Picross en 20×15 Picross, wat alle drie spelstanden zijn uit de vorige game.