In deze verbeterde versie van Retro City Rampage kun je in een bovenaanzicht knallen, stelen en beuken om de straten van Theftropolis onveilig te maken. Gebruik gestolen auto's voor missies, verlos burgers van hun geld, en blijf uit handen van de politie.
De game verplaatst je naar een open wereld met meer dan 60 verhalende missies en 45 arcade-uitdagingen. Het maffe verhaal zit vol verwijzingen naar klassieke spellen en tv-persoonlijkheden, minispellen en interactieve winkels om in te shoppen. Er is zelfs een 8-bits stand voor een volwaardige jaren 80-ervaring!
Je kunt bij je destructieve plundertochten gebruik maken van allerlei handige voorwerpen - wat dacht je bijvoorbeeld van een tank, zeis of turbogedreven winkelwagentje? Of van een protonenstraal om spoken mee te vangen? In dit spel kun je telkens weer nieuwe, inventieve manieren verzinnen om de stad op z'n kop te zetten. Misdaad heeft nog nooit zo lonend gevoeld als in Retro City Rampage: DX.