De jonge biologe Jane is door Peter Falk, de rector van haar universiteit, op een missie naar Afrika gestuurd. Haar opdracht is om een zeldzame witte leeuw op te sporen en om het vreemde en geheimzinnige dier te bestuderen.
Jane is opgetogen. Eindelijk kan ze het lab achter zich laten en het avontuur tegemoet gaan! Al gauw zit ze in het vliegtuig naar Afrika. Ze krijgt gezelschap van haar dierenvrienden, maar de zoektocht naar de witte leeuw is moeilijker dan ze zich ooit had voorgesteld. Jane heeft echter een troef achter de hand. Ze kan op elk moment de drie-op-een-rij-spelstand veranderen, waardoor ze zelfs de meest duivelse puzzels kan oplossen.