Splash or Crash
Het klinkt misschien simpel, maar de actie van Splash or Crash is verrassend uitdagend! Want ook al hoeft je steen alleen maar de bodem van de put te raken, er is geen enkele garantie dat hij die ook bereikt! Zodra je de steen hebt laten vallen, moet je al je behendigheid gebruiken om hem voorbij de obstakels op zijn weg te sturen. Hoe dieper de steen is gevallen, hoe harder hij gaat. Als je een obstakel raakt remt de steen af, maar verlies je ook kostbare HP (de 'gezondheid' van je steen). Als je steen alle HP heeft verloren, moet je weer opnieuw beginnen!
Met tien verschillende putten om te verkennen en tien verschillende voorwerpen om erin te gooien - elk met unieke eigenschappen die een eigen aanpak verlangen - ontstaat een flink aantal combinaties om je score mee te verbeteren. Als je eenmaal een paar snelle tijden hebt gehaald, kun je die via StreetPass met andere mensen delen, zodat iedereen kan zien dat jij de beste stenenbestuurder bent!