WEAPON SHOP de OMASSE is een humoristische twist op het klassieke fantasy-/avonturengenre, en is bedacht door komiek Yoshiyuki Hirai.
Jij bent Yuhan, een leerknecht in een wapenverhuurwinkel binnen een RPG. Je moet wapens smeden en verhuren aan zeven onwaarschijnlijke helden en allerlei NPC's die je winkel komen bezoeken.
Waarom verhuren? Natuurlijk loop je het risico dat de held faalt op zijn missie en jij je wapen voor altijd kwijt bent. Maar mocht hij succesvol zijn, dan krijg jij je wapen terug, krijg je betaald en houd je er ook nog een tevreden klant aan over. En met de terugkeer van de Evil Lord in het verschiet kan het ook helemaal geen kwaad om een aantal goed uitgeruste helden in het land te hebben.
Volg de avonturen van je klanten via “Grindcast,” een speciale feed die is ingebouwd in elk wapen en je op de hoogte houdt van ontmoetingen, ontdekkingen en gesprekken!