In Angry Birds Trilogy worden drie afzonderlijke titels – Angry Birds, en de spin-offs Angry Birds Seasons en Angry Birds Rio – samengebracht in één enorm spel. Elk van de titels biedt een groot aantal levels met de onmiskenbare destructieve actie van de serie. De vaardigheden en het strategisch inzicht van spelers worden danig op de proef gesteld, terwijl ze moeten proberen zo veel mogelijk schade aan te richten met zo min mogelijk schoten. Bovendien hebben deze nieuwe versies diepte, dankzij de stereoscopische 3D-beelden van de Nintendo 3DS. Het spel kan heel nauwkeurig met het touchscreen worden bestuurd en is voorzien van StreetPass-functionaliteit.
Elk spel in Angry Birds Trilogy heeft een eigen speelstijl. In Angry Birds kan in tal van afleveringen met een enorme hoeveelheid levels wraak worden genomen met de oorspronkelijke vijf vogels. Angry Birds Seasons bevat thematische afleveringen, gebaseerd op het seizoen (kerst, Halloween, Pasen en meer), en een aantal nieuwe vogels met andere vaardigheden. Angry Birds Rio bevat afleveringen en personages die gebaseerd zijn op de succesvolle animatiefilm Rio. En alle drie de titels beschikken over exclusieve levels die speciaal zijn ontworpen voor Angry Birds Trilogy, wat betekent dat zelfs spelers van het eerste uur een nieuwe ervaring te wachten staat.
Met alle charme en hilariteit die je van de serie mag verwachten, is Angry Birds Trilogy de ultieme manier om Angry Birds te spelen. Of je nu een beginner bent of geroutineerd vogels afvuurt, je zult merken dat het haast onmogelijk is om het spel weg te leggen als je die varkentjes eenmaal onder vuur neemt!