Toetjes en snoep maken is superleuk in Cooking Mama: Sweet Shop! Spelers maken en bakken allerlei heerlijke lekkernijen en toetjes en bedienen daarna klanten in de winkel om hen tevreden te houden. Maak 60 verschillende recepten in 160 verschillende minigames met behulp van het Nintendo 3DS-touchscreen en de microfoon en snij, roer, bak en decoreer al die wonderlijke creaties. En zoals altijd hoef je je niet druk te maken als je iets verkeerd doet: Mama lost het wel voor je op!