Hometown Story
Om de vervallen winkel van je grootmoeder over te nemen, keer je terug naar je geboorteplaats, op zoek naar leven, liefde en vriendschap. Bepaal het uiterlijk van je personage, knap de winkel op, en verleid de dorpsbewoners met zeldzame en kostbare voorwerpen. Hoe meer voorwerpen je aanbiedt, hoe meer klanten je krijgt, en hoe welvarender het dorp wordt. Daardoor komen ook nieuwe mensen in je buurt wonen!
Gelukkig sta je er niet helemaal alleen voor! Je krijgt zowel binnen als buiten je winkel hulp van Pochica, een vliegend beestje dat je overal volgt. Er zijn in de omgeving namelijk heel wat spannende avonturen te beleven. En als je zin hebt om even te ontspannen, kun je gaan vissen bij het meer!
Hometown Story is een spel van Yasuhiro Wada, de maker van Harvest Moon, met muziek van Nobuo Uematsu. Alles in het spel draait om de keuzes die je maakt. Vorm unieke personages, kies de spullen die je wilt verkopen, en ontrafel een web van verhalen. Je zult nieuwe personages ontmoeten en nieuwe vrienden maken, maar hoe je ook speelt, er ontstaat altijd een nieuw, persoonlijk verhaal in Hometown Story voor de Nintendo 3DS!
Neem de leiding over een vervallen winkel en maak er een drukbezocht warenhuis van, in Hometown Story voor de Nintendo 3DS. We gingen op zoek naar informatie en spraken met de ontwikkelaar, Yasuhiro Wada, over zijn doel en de unieke boodschap waar het in dit spel om draait.
Nintendo of Europe: Zou je je allereerst even willen voorstellen, en onze lezers wat willen vertellen over je werk?
Yasuhiro Wada: Mijn naam is Yasuhiro Wada en mijn bedrijf heet Toybox Inc. Zo'n twintig jaar geleden maakte ik de eerste versie van Harvest Moon, dat werd gelokaliseerd in samenwerking met Nintendo. Nintendo was toen erg behulpzaam bij het lokaliseren van het spel, zodat Europese spelers het ook zouden begrijpen. Ik ben ze daar erg dankbaar voor. Ik denk dat er samen met Nintendo door de jaren heen bijna dertig versies van Harvest Moon zijn uitgebracht. Je kunt wel stellen dat Harvest Moon in Europa erg populair is, en daar ben ik blij om. De laatste Harvest Moon waar ik bij betrokken was, was Harvest Moon: The Tale of Two Towns. Ik concentreer me nu op de ontwikkeling van een nieuw spel dat binnenkort uitkomt voor de Nintendo 3DS: Hometown Story.
YW: Het is een spel waar je mensen leuker door gaat vinden dan ervoor. Je begint met een piepkleine winkel, die gedurende het spel groter en groter wordt. Dat is de basis van het spel. Maar het steeds maar verder laten groeien van je winkel is niet het doel van het spel.
Het grootste verschil met Harvest Moon is dat het spel allerlei verschillende spelfiguren bevat, elk met een nauwkeurig ontwikkeld verhaal. De speler ontwikkelt zijn eigen verhaal door samen te werken en te communiceren met die spelfiguren, waarvan er zo'n dertig zijn. Zo wordt het verhaal van de speler gevormd.
Nieuwe mensen komen op bezoek in het dorp, en er worden nieuwe huizen gebouwd. Als nieuwe klanten de winkel binnenlopen, hoort de speler over hun zorgen, hun gevoelens en hun wensen. Zo bouwt hij een relatie op met elk nieuw personage dat naar het dorp komt. Afhankelijk van de manier waarop hij met ze omgaat, kan hij ze helpen hun draai te vinden.