Door de kracht van Lantern Rings te gebruiken kan Brainiac werelden kleiner maken om ze toe te voegen aan zijn verzameling miniatuursteden uit het hele universum. Superhelden en superschurken moeten de handen ineenslaan en naar verschillende Lantern Worlds reizen om de Lantern Rings te verzamelen en Brainiac tegen te houden voordat het te laat is.