Ontrafel het geheim achter de geheimzinnige Obsidian Wapens en verdedig Ninjago tegen allerlei beruchte schurken in een avontuur vol actie. Verken de Toxic Bogs, Chen's Island en andere bekende locaties met motoren, straaljagers en zelfs draken! Gebruik je Spinjitzu-vaardigheden om korte metten te maken met zowel vijanden als puzzels. Roep de hulp in van je bondgenoten om de krachtige Tornado of Creation te gebruiken!