Pokémon Rumble World
Zet je schrap voor een spannend avontuur met Toy Pokémon, in Pokémon Rumble World voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In deze game boordevol actie baan je je al vechtend een weg door allerlei gebieden, en verken je het Kingdom of Toys in de gedaante van je Mii-personage om meer dan 700 Toy Pokémon te verzamelen!
De heerser van het Kingdom of Toys stuurt je eropuit om zo veel mogelijk Toy Pokémon te vinden. Bezoek de verschillende gebieden met heteluchtballonnen om te zoeken naar Toy Pokémon in alle soorten en maten, waaronder Pokémon uit Pokémon Red en Pokémon Blue, tot en met Pokémon uit Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire. Sommige Pokémon kunnen zelfs evolueren met Mega Evolve! Je reisbestemming hangt af van de heteluchtballon die je neemt, hoewel je nooit precies weet waar je terechtkomt!
Nadat je bent geland, neem je het met speelgoed uit je eigen verzameling in realtime gevechten op tegen horden wilde Toy Pokémon, met aan het eind van elk level een reusachtige eindbaas die niet met zich laat sollen! Een druk op de knop is genoeg om aan te vallen, waarbij elke Pokémon beschikt over twee verschillende acties. Je kunt de Toy Pokémon uit je verzameling op elk moment wisselen, dus gebruik Pokémon-typen die een voordeel hebben over andere Toy Pokémon om je tegenstanders te verslaan!
Sommige verslagen Toy Pokémon kun je aan je verzameling toevoegen. Verzamel er zoveel mogelijk, en probeer Toy Pokémon te vinden die passen bij jouw speelstijl, met de juiste balans van acties en vaardigheden. Door tegenstanders te verslaan verdien je bovendien punten, die je kunt besteden aan nieuwe kleding voor je Mii-personage, handige voorwerpen en meer. Als je halverwege een level een Mii-personage in nood tegenkomt, schiet hem dan te hulp – wellicht trekt hij een stukje met je op, en kan hij je helpen met bepaalde voorwerpen, zoals potions!
Via StreetPass kun je gegevens uitwisselen met andere spelers, de uitstraling van je Mii-personage aanpassen, een speciaal welkomstbericht instellen, de achtergrond en het fotolijstje kiezen, en proberen zo veel mogelijk andere spelers te ontmoeten! Je kunt al hun statistieken bekijken, zoals het aantal Toy Pokémon dat ze hebben gevangen, gevonden en verslagen, en misschien brengen ze wel een bezoekje aan jouw dorp!
Met Poké Diamonds kun je nieuwe heteluchtballonnen kopen. Zo kun je de ver weg gelegen gebieden bereiken, waar je nieuwe soorten Toy Pokémon in het wild tegenkomt. Poké Diamonds kunnen worden gebruikt om onderdelen van de game vrij te spelen, en helpen je tijdens het spelen ook op andere manieren. Je ontvangt Poké Diamonds door bepaalde levels uit te spelen en krijgt ze zelfs via StreetPass.