Keer terug naar Alola…
In Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen kunnen spelers een alternatieve verhaallijn volgen in de wereld van Pokémon Sun en Pokémon Moon. In deze nieuwe games kom je ook nieuwe Pokémon tegen die niet voorkomen in Pokémon Sun en Pokémon Moon. Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon bevatten daarnaast extra content die het avontuur nog specialer maakt.
Onheilspellende donkere wolken pakken zich samen boven Alola in Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon. In deze avonturen ontrafelt zich een groots verhaal waarin de Legendary Pokémon Solgaleo, Lunala en Necrozma de hoofdrol spelen. Geheimen over Necrozma en de Alola-regio uit de vorige games worden nu ontsluierd.
In Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon ga je op avontuur in de diverse werelden die achter deze Ultra Wormholes liggen. Binnen een Ultra Wormhole zijn er talloze warpgaten die naar andere werelden leiden. Probeer nieuwe werelden te verkennen als je hier langskomt! Je kunt zelfs naar de thuiswereld gaan van de mysterieuze Pokémon die bekend staan als Ultra Beasts!
De Ultra Recon Squad is een mysterieuze groep afkomstig uit een wereld die achter een Ultra Wormhole ligt. Met welk doel zijn ze naar Alola gekomen? In elke versie kunnen spelers het verhaal vanuit een ander perspectief zien, waarbij Dulse en Zossie (links afgebeeld) een hoofdrol spelen in Pokémon Ultra Sun, en waarbij Phyco die rol inneemt in Pokémon Ultra Moon.
Er vallen meer dan 400 Pokémon te ontdekken in Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon. Veel ervan waren niet aanwezig in Pokémon Sun en Pokémon Moon. De verschijning van een aantal van deze Pokémon is afhankelijk van de versie van de game. In hetzelfde veld met hoog gras waarin Houndoom verschijnt in Pokémon Ultra Sun, verschijnt Manectric in Pokémon Ultra Moon.
De eilandchallenge is van oudsher een bekend ritueel in Alola. Kinderen groeien hierdoor op als volwaardige Pokémon Trainers. Om de eilandchallenge te voltooien, moet je proeven afleggen op elk van de vier eilanden.
Sommige proeven in Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon hebben een andere verhaallijn vergeleken met Pokémon Sun en Pokémon Moon. Er is zelfs een nieuwe proef met Mina, een van de captains die dienst doen als gids voor deze proeven.
Mantine Surf is niet zomaar een manier om tussen eilanden te reizen. Het is ook een sport waarin je kunt strijden voor de hoogste score door verschillende coole bewegingen te laten zien! Probeer de beste Mantine Surfer te worden!
Maak allerlei soorten foto's met je favoriete Pokémon in de splinternieuwe Alola Photo Club! Je kiest niet alleen de Pokémon waarmee je op de foto wilt, maar ook je kleding, de achtergrond, de camerahoek en nog veel meer om het perfecte resultaat te bereiken.
Na de opname kun je je foto versieren met lijsten en stickers. Je kunt de foto's die je hebt gemaakt ook aan andere spelers laten zien in het Festival Plaza!