Steel Diver
Duik onder in de duistere diepten van de oceaan in dit onderzeeërgevechtspel voor Nintendo 3DS.
Steel Diver bestaat uit drie sterk verschillende spelstanden, elk goed voor een eigen soort zeeavonturen.
In de spelstand Missions moet je je onderzeeër nauwkeurig met de stylus besturen om specifieke doelstellingen te halen. Ontwijk landmassa's, vijanden en andere obstakels door handig te wisselen tussen de commando's VOORUIT, ACHTERUIT, DUIKEN of STIJGEN.
Als je duikboot schade oploopt, stroomt hij vol water, waardoor je hem niet meer kunt besturen - raak snel de gaten aan om ze te dichten!
Voor de verschillende missies kun je kiezen uit drie soorten onderzeeërs, met elk hun unieke eigenschappen. De ene is wendbaarder, de andere heeft meer vuurkracht, en het is de kunst om voor elke missie de meest geschikte kandidaat te kiezen.
In deze spelstand voer je intense 3D-zeeslagen waarin het je doel is vijandelijke schepen zo snel mogelijk met torpedo's tot zinken te brengen. Je verandert het periscoopzicht met de gyrosensor van de Nintendo 3DS, wat betekent dat je het Nintendo 3DS-systeem fysiek moet ronddraaien!
Het is belangrijk om goed te letten op je afstand tot vijandelijke schepen, hun koers en hoe snel ze bewegen: op basis hiervan kom je tot het beste moment om een torpedo te lanceren voor maximale schade. Maar de oceaan is woest en onvoorspelbaar; je moet ook tijdens stormen en onderwater opereren, waarbij het zicht slecht is en je geen idee hebt hoeveel vijanden je omringen...
Steel Commander bevat ook een strategische gevechtssimulatie met geweldige, brilloze 3D-beelden. In dit speltype moet je drie soorten slagschepen handig gebruiken om een vijandelijke vloot te vinden en naar de kelder te jagen.