In TEKKEN 3D PRIME EDITION voor Nintendo 3DS wordt het beroemde King of Iron Fist Tournament voor het eerst in 3D uitgevochten. De unieke functionaliteiten van de Nintendo 3DS zorgen voor een meer realistische en dynamische Tekken-belevenis. Spelers kunnen kiezen uit een aanbod van meer dan 40 personages en kunnen het tegen elkaar opnemen in totaal nieuwe strijdtonelen, naast de klassiekers die opnieuw zijn ontworpen, speciaal voor Nintendo 3DS. TEKKEN 3D PRIME EDITION haalt alles uit de Wi-Fi-mogelijkheden van de Nintendo 3DS voor razendsnelle en dynamische gevechten, met indrukwekkende graphics die consistent een hoog aantalanimatie per seconde blijven halen.
Voor het eerst op Nintendo 3DS zal er een CG-film van volledige lengte op een Game Card van een spel worden bijgeleverd, met TEKKEN 3D PRIME EDITION. TEKKEN Blood Vengeance is geproduceerd door Digital Frontier (Resident Evil: Degeneration, Death Note, Appleseed) en geregisseerd door Youichi Mouri (introfilm van TEKKEN 5 en TEKKEN 6: Bloodline Rebellion) en verwerkt de rijke historie van het TEKKEN-universum tot een spectaculaire 3D-animatiefilm die volledig met computer generated graphics is gemaakt.