Met meer dan 20 spelvarianten is Tetris goed voor tientallen uren puzzelplezier. Vermaak je met de populaire spelstand Marathon, of plaats een AR-kaart op tafel en zie hoe het spel tot leven komt in de gloednieuwe Augmented Reality-standen. Neem deel aan de non-stop-strijd in de spelstand Computer Battle, race tegen de klok in het speltype Fever, of probeer het zo lang mogelijk vol te houden in de spelstand Survival.
Tetris voor de Nintendo 3DS biedt diverse leuke mogelijkheden om samen met je vrienden van de puzzelfun te genieten. Er zijn maar liefst vijf Multiplayer-standen en drie Download Play-varianten om met maximaal acht mensen tegelijk te spelen. Het mooie is dat je voor die Download Play-varianten slechts een enkele Game Card nodig hebt. En alsof dat nog niet genoeg is, kun je het via een internetverbinding ook nog eens opnemen tegen de rest van de wereld in de spelstanden World Battle en Friend Battle.