42 Spel Klassiekers
Zoals de titel al aangeeft, biedt 42 Spel Klassiekers toegang tot 42 wereldberoemde spellen. Alle spellen zijn heel eenvoudig te bedienen via het touch screen van de Nintendo DS. Met deze fantastische verzameling hoef je nooit meer kaarten te schudden, spelborden open te klappen of pionnen te zoeken.
Daarnaast kun je online gaan via de Nintendo Wi-Fi Connection om spelers van over de hele wereld uit te dagen! Niet alle spellen in 42 Spel Klassiekers zijn meteen beschikbaar, sommige moet je ‘vrijspelen’ door bepaalde resultaten te bereiken in het spel voor een enkele speler. Meer hierover lees je in het deel over het spel voor één speler.
Normaal kun je als enkele speler maar van een heel beperkt aantal kaart- en bordspellen genieten, maar niet bij 42 Spel Klassiekers. In elk spel (op enkele één-spelerspellen na) kun je het opnemen tegen intelligente, computergestuurde tegenstanders, waarbij je kunt kiezen uit verschillende moeilijkheidsniveaus.
Als je 42 Spel Klassiekers voor het eerst speelt, zijn sommige spellen nog niet beschikbaar. Om deze vrij te spelen, moet je in bepaalde spellen aan bepaalde voorwaarden hebben voldaan.
De volgende drie speltypen zijn speciaal bedoeld voor een enkele speler: Free Play (vrij spelen), Stamp (stempel) en Mission (missie).
De spellenkast staat open, je bent vrij om te spelen met alle ontgrendelde spellen. Je kunt zelf het aantal computergestuurde spelers de spelregels en het moeilijkheidsniveau kiezen. Als je een spel een aantal keren hebt gewonnen, kun je toegang krijgen tot nieuwe ontwerpen.
Speel je een weg door alle beschikbare spellen om stempels te verdienen. Als je in een spel drie stempels hebt verdiend, ga je verder naar het volgende spel. In deze spelvariant kun je toegang krijgen tot nieuwe spellen en nieuwe chat-functies (zie het deel over Chatten voor meer details).
Speel je een weg door dertig specifieke missies. Om een missie te voltooien moet je telkens aan bepaalde eisen hebben voldaan, bijvoorbeeld door het aangegeven aantal chips te winnen in Black Jack. Voor elke voltooide missie ontvang je een nieuw icoontje. Dit icoontje kun je selecteren bij het spelen van multiplayer-spellen.
Pokeren zonder te bluffen? Schaken zonder bijdehante opmerkingen? Sommige spellen zijn gewoon niet hetzelfde als je niet tegen mensen van vlees en bloed kunt spelen. Daarom bieden bijna alle spellen van 42 Spel Klassiekers de mogelijkheid om draadloos tegen andere spelers te spelen.
‘Draadloos’ betekent dat maximaal acht personen hun Nintendo DS-systemen met elkaar kunnen verbinden, om tegen elkaar te spelen. Slechts één van de spelers hoeft hiervoor een exemplaar van 42 Spel Klassiekers te bezitten. Als je geen vrienden bij de hand hebt, dan kun het je via de Nintendo Wi-Fi Connection opnemen tegen spelers van over de hele wereld. Bovendien heeft 42 Spel Klassiekers een ingbouwde spraakfunctie zodat je tijdens het spelen met je vrienden kunt kletsen!