Ace Attorney: Trials and Tribulations
Geef alles wat je hebt in het meeslepende rechtbankdrama Ace Attorney: Trials and Tribulations, het vierde spel uit de Ace Attorney-serie dat op de Nintendo DS wordt uitgebracht. In Trials and Tribulations kruip je wederom in de huid van de aalgladde topadvocaat Phoenix Wright. Het is jouw taak om de onschuld van je cliënten aan te tonen door bewijzen te verzamelen en meineed plegende getuigen te ontmaskeren.
Het spel wordt bijna volledig bestuurd door op pictogrammen op het touchscreen te tikken. Phoenix raakt betrokken bij vijf gloednieuwe rechtszaken die allemaal de kenmerkende humor van de serie bevatten. Ook geven ze de speler wat meer inzicht in het roerige verleden van onze topadvocaat. Voorafgaand aan een rechtszaak zul je de plaats van de misdaad bezoeken, getuigen interviewen en bewijzen verzamelen in de onderzoeksfase. En dan is het showtime! Je zult je bewijzen moeten laten zien aan de rechter, terwijl je allerlei getuigen aan een kruisverhoor onderwerpt.
Tijdens het spel zul je kennis maken met allerlei kleurrijke personages, waaronder Phoenix' paranormale assistent Maya Fey en de wraakzuchtige openbare aanklager Godot. Je kunt zelfs een stap terug doen in de tijd en als Phoenix' mentor Mia spelen. Toen zij nog een beginneling was verdedigde ze namelijk een heel bijzondere cliënt die vals beschuldigd werd van moord. In andere rechtszaken zul je al je vaardigheden als advocaat nodig hebben. Zo moet je bijvoorbeeld een erg ingewikkelde juwelendiefstal oplossen en zelfs iemand opsporen die zich voordoet als Phoenix Wright!
Ook het Psyche Lock-systeem is weer aanwezig. Dankzij dit systeem kun je door het stellen van snelle, scherpe vragen zelfs de lastigste getuige verleiden om zijn of haar geheimen prijs te geven. Elke keer als je een inconsistentie in iemands betoog hebt aangetoond, wordt dat gevisualiseerd door een beeld waarin je denkbeeldige kettingen van de getuige af ziet vallen. Hou dat vol en je zult de waarheid aan het licht brengen.
Natuurlijk kun je nog steeds de gerechtelijke actie letterlijk een halt toe roepen door 'Objection!' of 'Hold it!' in de microfoon van je DS te schreeuwen. Dat zijn de momenten waarop je je een echte strijder voor gerechtigheid voelt! Let wel op: als je zo maar in het wilde weg beschuldigingen uit, kan het zijn dat je zaak nietig wordt verklaard voordat je de onschuld van je cliënt hebt kunnen aantonen. Betreed de rechtszaal en bereid je voor om in een aangrijpend verhaal betrokken te worden. Alleen jij kunt het recht doen zegevieren!