Los Angeles, 1979. Spelers nemen de rol op zich van Kyle Hyde, een ex-politieman die verkoper is geworden en probeert een verdwenen vriend te vinden. De aanwijzingen leiden naar een eng, oud hotel waarvan men zegt dat er een hele vreemde kamer is... een kamer waar wensen worden vervuld. Spelers checken in het hotel in en maken zich op voor een nacht vol verrassingen met een groep ongewone personages, en proberen het mysterie van Hotel Dusk: Room 215 te ontrafelen, een duister nieuw grafisch avontuur voor de Nintendo DS.
Spelers houden hun Nintendo DS vast als een boek en gebruiken het Touch Screen om personages te ondervragen, aanwijzingen te zoeken en verwarrende puzzels op te lossen.