Iemand heeft de taart van Kirby gestolen! Was het King Dedede, of waren het de Squeaks: een groep intergalactische, kleptomane knaagdieren?
Kirby heeft dit keer nog meer trucs tot zijn beschikking, doordat je gekopieerde vaardigheden meteen op het touchscreen kunt combineren. Vaardigheden kunnen ook de omgeving beïnvloeden. Je kunt bijvoorbeeld water bevriezen en bomen in brand zetten.
Dus wapen jezelf met meer dan 25 krachten en zweef, spring en vecht door acht gigantische werelden, en spoor de taartdieven op!