Beleef een spannend avontuur in het derde deel van de Pokémon Ranger-serie: Pokémon Ranger: Guardian Signs.
Stap in de schoenen van een Pokémon Ranger en bescherm mens en wilde Pokémon tegen de vervelende Pokémon Pinchers, met behulp van je partner, Ukulele Pichu. Vorm een verbond met de legendarische Pokémon en dwarsboom de plannen van de Pokémon Pinchers om het land te redden van de duistere machten!
Vang en sluit vriendschap met Pokémon door ze te omcirkelen met de Capture Styler op het touchscreen. Bevriende Pokémon helpen je op je avontuur: met behulp van hun vaardigheden kun je hindernissen uit de weg ruimen en ze kunnen je ook helpen bij het vangen van nog sterkere Pokémon. Voor het eerst in de serie kun je Pokémon te hulp roepen door hun Ranger Sign op het touchscreen te tekenen. Er zijn veel Pokémon die je bij kunnen staan, waaronder ook een aantal legendarische Pokémon als Raikou, Entei en Suicune.
Op een typische werkdag moet een Pokémon Ranger bijvoorbeeld een vermist persoon opsporen, een natuurramp voorkomen of de vrede bewaren. Als het je lukt om zo'n missie te voltooien, gaat het verhaal van het spel verder. Elk hoofdstuk in het spel bevat een aantal dynamische taken en puzzeluitdagingen, waarbij je de krachten van de Pokémon moet benutten. Zo kun je bijvoorbeeld een Pokémon van het type Water gebruiken om een brand te blussen.