Shaun White Snowboarding: Road Trip voert het extreme-sport-genre naar nieuwe hoogten! Of je nu van de beginnerspiste glijdt of je weg buiten de pistes zoekt, Shaun White Snowboarding laat je op de Nintendo DS het spannende leven van een snowboarder leiden.
Het spel is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Olympisch kampioen Shaun White, en plaatst je in de rol van een boarder die de beste snowboardplaatsen ter wereld bezoekt. Onderweg neem je deel aan spannende races, puntencompetities en free-ride-evenementen met alle ruimte om je eigen boardstijl te ontwikkelen. Elke actie wordt bestuurd met de stylus op het touchscreen van de DS. Trek de stylus snel omhoog om te springen, teken een rondje om te draaien, of schuif hem heen en weer om bochten te maken.
Als je ook wel eens met je vrienden de hellingen wilt bedwingen, laat Shaun White Snowboarding je met drie andere spelers draadloos deelnemen aan snowboard-uitdagingen waarin je zowel met als tegen elkaar kunt spelen. Je kunt het uiterlijk van je boarder ook afstemmen op je eigen wensen met een breed assortiment snowboardspullen, terwijk je stickers kunt gebruiken om nieuwe moves te ontdekken. Zie je een bijzonder coole sticker op het board van een vriend? Dan kun je die met hem ruilen via de Nintendo Wi-Fi Connection!