Zorg dat je de trein naar dit avontuur niet mist en ga met Link op reis om de spirit tracks (spookrails) te herstellen en een oude demon achter slot en grendel te houden.
Bestuur je eigen trein om het uitgestrekte land te verkennen. Als machinist stippel je de route uit, bepaal je de snelheid en moet je oppassen voor vijanden en obstakels, die je onder vuur kunt nemen met het ingebouwde kanon.
Link heeft er een waardevolle nieuwe vriend bij. Als hij zich een weg door kerkers baant, krijgt hij gezelschap van een Phantom, een enorm wandelend harnas dat zijn bevelen opvolgt. Raak de Phantom aan om hem rechtstreeks te besturen. Teken een lijn op het touchscreen om hem de gewenste richting in te sturen. De stoere Phantom kan recht door vuur of lava wandelen, als platform gebruikt worden om Link boven het gevaar uit te tillen en zelfs als bodyguard optreden om Link tegen allerlei onheil te beschermen.
Maak daarnaast gebruik van een heel arsenaal aan wapens en voorwerpen, waaronder de Whirlwind (wervelwind) en Spirit Pipes (spookfluit) die je kunt gebruiken door in de microfoon te blazen!