WarioWare: Do It Yourself
In de meer dan 90 splinternieuwe microgames zijn de reflexen van een kat en een oog voor het absurde van essentieel belang. Probeer de ontwerpers van de meest furieuze actiespellen te snel af te zijn – stamp op blikjes, knijp de tandpasta uit een tube en, eh, peuter in iemands neus! Dit en nog veel meer staat je te wachten in WarioWare D.I.Y.
Tot zo ver WarioWare. Want wat dit spel werkelijk anders maakt dan alle andere, is de mogelijkheid om in WarioWare D.I.Y. Studio je eigen microgames te ontwerpen. Heb je er ooit over gedacht om zelf videogames te ontwikkelen, of denk je misschien dat je leukere ideeën hebt dan het Wario-team? Dan is dit je kans om te laten zien dat je niet onder doet voor die besnorde maniak! In het spel leer je precies hoe je je eigen knettergekke levels kunt maken, en krijg je de beschikking over eenvoudig te gebruiken middelen om je verwrongen hersenkronkels vorm te geven.
Natuurlijk zou dit allemaal niet zo leuk zijn als jij de enige was die het resultaat van je harde werk te zien kreeg. Gelukkig zijn er verschillende manieren om de rest van de wereld van jouw genialiteit te laten genieten. Zo kun je je microgames delen met vrienden en familie, door ze via een lokale draadloze verbinding naar een andere Nintendo DS te sturen. Je kunt ze ook delen via de Nintendo Wi-Fi Connection, nadat je vriendcodes hebt uitgewisseld met andere spelers. Met de Nintendo Wi-Fi Connection kun je bovendien wekelijks nieuwe microgames downloaden. Je kunt met je eigen creaties zelfs meedoen aan maandelijkse themawedstrijden. De winnende spellen kunnen worden gedownload, ook weer via de Nintendo Wi-Fi Connection, zodat je toegang hebt tot een eindeloze stroom knotsgekke microgames!
Door de WiiWare-titel WarioWare D.I.Y. Showcase te downloaden, voeg je nog een dimensie aan het spel toe. Hiermee krijg je toegang tot meer dan 70 originele microgames, en kun je je eigen ontwerpen via de Wii op het grote scherm bekijken. De mogelijkheden zullen je maandenlang bezighouden, dus laat je creativiteit de vrije loop in WarioWare D.I.Y.!
Wil jij ook wel eens je eigen spellen maken? Met een beetje hulp van Wario is het zo gepiept. Samen met zijn vrienden helpt Wario je bij elke stap van de ontwikkeling. Ga online* om je coolste creaties te delen, en download games van andere spelers! WarioWare: D.I.Y. staat bol van het doe-het-zelf-vermaak!
Ben je muzikaal aangelegd? Of juist niet? Het maakt niet uit, want iedereen schudt swingende beats uit zijn mouw met de Record MakerMatic.
Wat, heb je nog meer hulp nodig? Misschien dat je in deze sectie het antwoord vindt waar je naar zoekt. Je treft hier tal van tips, zowel voor beginners als voor gevorderden.
Maken, spelen, delen… dat is waar het allemaal om draait in WarioWare: D.I.Y.! Om te beginnen zal Penny, de hoogbegaafde kleindochter van Dr. Crygor, je de beginselen bijbrengen van de Super MakerMatic 21— een ongekend geavanceerde game-making machine. Vervolgens kun je wat freelancewerk aannemen van Wario om je kennis van het spellenmaken te ontwikkelen. Denk jij dat het je gaat lukken om vanuit het niets een heel nieuwe game te maken?