Met nergens te gaan in het universum en een tekort aan energie leek alles verloren.
99Moves is een retrospel in speelhalstijl waarin je moet overleven met slechts 99 bewegingen.
Ineens betrad V-99 een zone die energie met de naam Shaders verstrekt. Een nieuwe mogelijkheid om te overleven! Echter, het is niet allemaal goed nieuws, want je hebt slechts 99 energiegolven om door de Shaders-zone heen te komen.