De uitwassen van de oorlog woekeren onveranderd voort...Wat begon als een kleine schermutseling aan de grens van twee buurlanden is opgelaaid tot een bittere strijd die nu al meer dan tien jaar voortduurt. Het Imperium van Lancaster en het Hertogdom Meroving zijn de twee krachten die het hele continent met zich mee dreigen te slepen.
Break Tactics is een allesomvattend tactisch spel: rekruteer eenheden en zet ze in, vaardig strategische bevelen uit en leid tijdens epische gevechten je manschappen naar een glorieuze overwinning.
Als opperbevelhebber kan je niveaus verhogen voor sterkere aanvallen of extra verplaatsing. Je kunt ook de verdedigings- en aanvalscapaciteit van je eenheden verbeteren. Bedenk een strategie voor elke strijd en zet bij elk gevecht de best mogelijke eenheden in, waarbij je sterktes en zwakheden van verschillende soorten terrein optimaal benut.
Verzamel voorwerpen op het slagveld voordat de vijand dat doet en behaal op die manier voordeel. Verdien Break Points om speciale eenheden te upgraden of te rekruteren, zoals bijvoorbeeld toverende magiërs of eenheden die over ontoegankelijk terrein kunnen vliegen. Of gebruik ze om verrassingsaanvallen uit te voeren of het aantal eenheden te verhogen. Break Points worden toegekend op basis van de uitkomst van de strijd na elk level dat je hebt afgerond en verschillen afhankelijk van hoe goed je het gedaan hebt.