Flip the Core is een artistieke en unieke variant op klassieke shoot 'em up-spellen en combineert snelle actie met strategisch denken. In deze zijwaartsscrollende actiegame kun je letterlijk het scherm kantelen waardoor muren veranderen in tunnels, een doodlopende gang in een doorgang, enzovoort. Zolang je niet gelooft dat er zoiets bestaat als een doodlopende gang, bestaat deze ook niet.