Sokomania 2: Cool Job
Sokomania 2 verbetert de populaire gameplayprincipes van Sokoban met veel nieuwe dynamische functies. Het traditionele doolhof vol kratten die naar de juiste plekken moeten worden geduwd is slechts het begin in Sokomania 2.Alles verandert op het moment dat er momentum in het spel komt, kratten uit zichzelf beginnen te bewegen, gangen van het magazijn worden afgescheiden met deuren en er draaischijven of schakelaars op de vloer verschijnen die de richting waarin kratten bewegen, veranderen. Op deze momenten moet je goed nadenken of geduldig experimenteren met verschillende mogelijkheden.
Levels zijn gerangschikt op moeilijkheid, waardoor spelers geleidelijk wennen aan nieuwe gameplayfuncties en hun combinaties. De magazijnmeester kan worden bestuurd met de richtingsknop en op het onderste scherm is een interactieve kaart van het hele magazijn beschikbaar die kan worden gebruikt voor een snelle inspectie van elke hoek van het level. Het doel van de magazijnmeester is om in zo min mogelijk stappen alle kisten op de doelvakken te plaatsen. Degenen die de optimale oplossing willen vinden, zullen zeker de tijdsprongfunctie waarderen. Deze stelt je in staat de opname van gebeurtenissen in het magazijn op elk moment 'terug te spoelen', zodat je een andere aanpak kunt proberen.
In Sokomania 2 zijn maximaal drie afzonderlijke spelprofielen mogelijk en het spel genereert ook een unieke spelcode voor elke speler die op een website kan worden ingevuld, om zo op de wereldwijde ranglijst te worden opgenomen. De totaalscore kan worden verbeterd door terug te keren naar een reeds voltooid level en een betere oplossing te vinden.
Analyseer, concentreer, denk en vind op tijd de beste oplossing. Vergelijk je vaardigheden met die van anderen!