De turn-based strategy serie Fire Emblem betreedt een nieuwe dimensie in deze eerste game voor de Nintendo GameCube!
Het continent Tellius is verdeeld in mensen en halfmensen - een kruising tussen mens en beest. Eeuwenlang hebben beide rassen elkaar met alle macht bestreden en hebben pas onlangs een wankele vrede gesloten. Nu dreigt een nieuwe macht de zeven koninkrijken te verscheuren en het oorlogsvuur opnieuw aan te wakkeren.
De verschillende troepen van Fire Emblem worden uitgebreid met nieuwe eenheden, zoals de van vorm veranderende 'laguz' die in beesten veranderen om hun vijanden aan te vallen. Bovendien kunnen personages deze keer unieke vermogens aanleren door ervaring op te doen, zodat spelers meer dan ooit hun eigen strategie kunnen bepalen. Dankzij de subliem geanimeerde tussenfilmpjes en de gevechten in 3D is Fire Emblem een lust voor het oog die speelt als een trein.