Bruce Banners gespierde alter ego keert terug in allesvernietigende stijl. Als de Hulk kun je vrijuit de stad om je heen verkennen en lekker van het uitzicht genieten - of er eens goed de beuk in slaan natuurlijk! Dankzij de waanzinnige kracht van de groene reus kun je al springend enorme afstanden afleggen, gebouwen beklimmen of zelfs de stevigste gebouwen aan gort slaan.
Je kunt zelfs geïmproviseerde wapens maken van wat je om je heen aantreft: wat dacht je van een lantaarnpaal als knuppel, of een door jou door midden gescheurde auto als uit de kluiten gewassen boksbeugel? Er zijn missies met een duidelijke opbouw, maar ook massa's side quests om op uit te trekken. Dat betekent dat je op woeste doch doelgerichte tochten kunt gaan, maar ook de grote missie overboord mag gooien om puree te maken van alles wat je pad kruist. Verwoest helicopters, verdelg gewapende tanks en geniet van de schoonheid van de brute krachtvertoningen van de Hulk. Je kunt zelfs op een vliegend vrachtvliegtuig klimmen en het naar de grond worstelen.
Met de regering, de politie, speciaal ontworpen 'Hulkbuster'-aanvalsvoertuigen en superschurken zoals de Abomination allemaal achter je aan, zal echter zelfs de kracht van de Hulk misschien niet genoeg zijn! De personages uit de strips en een verhaallijn van de hand van schrijvers van Marvel geven het geheel een authentieke sfeer mee. De game presenteert Hulk op z'n allerruwst - en jij mag hem laten doen wat je wilt...