ALPHA MISSION II is een shooter die in 1991 is uitgebracht in Japan door SNK.
Deze game is erg populair binnen het genre en bevat unieke gameplay waarbij spelers power-ups kunnen verzamelen en hun pantser kunnen verbeteren.
Dit tweede deel in de serie voegt tal van spectaculaire power-ups toe, waardoor de tactische gameplay waar deze serie bekend om staat, wordt uitgebreid.