Bishoujo Battle Cyber Panic! is geïnspireerd door de ondeugende speelhallen uit het Japan van de jaren 90 en biedt de onmiddellijke bevrediging van een subgenre dat zowel gemakkelijk te leren als leuk om onder te knie te krijgen is. Begin elk level boordevol actie met een silhouet van een meisje achter het speelveld en ontwijk vijanden terwijl je lijnen tekent die tussenliggende delen wegsnijden wanneer ze zijn verbonden, waardoor het onderliggende beeld langzamerhand bloot wordt gelegd.