Na jarenlang gezwoegd te hebben, plot een oude machinist zijn ontsnapping uit de klauwen van het communistische regime. Hij worstelt zich door verborgen ruimtes, de schaduw en zijn verdriet, met vernuft en misleiding als zijn wapens.