Stap in de laarzen van Grayson Hunt, een verbannen lid van de moordenaarsgroep Dead Echo. Na een gevecht met zijn voormalige generaal, crashen ze beiden op de verlaten planeet Stygia.
Grayson moet de woestenij in trekken om de man te confronteren die hem ooit opdroeg iets ondenkbaars te doen. Kan hij zijn team hier levend vandaan krijgen? Of zal hij eindelijk zijn dorst naar wraak lessen?
Baan je met meesterlijke kills een weg door Stygia in de singleplayer-campagne. Het unieke Skillshot-systeem van de Bulletstorm: Duke of Switch Edition beloont je voor de meest creatieve en verwoestende kills die je kunt bedenken.
Bulletstorm: Duke of Switch Edition bevat ook Duke Nukem's Bulletstorm Tour. Speel de hele Bulletstorm-campagne als Duke Nukem, de originele FPS-actieheld. Er zijn nieuwe teksten ingesproken door de stemacteur die oorspronkelijk de stem van Duke deed!