Bury me, my Love
Bury me, my Love (begraaf me, mijn geliefde) vertelt het verhaal van de Syrische vluchteling Nour die aan een gevaarlijke reis naar veiligheid in Europa begint, en haar echtgenoot Majd die in Syrië achterblijft.
Het is een avonturengame met tekstberichten die draait om Nour, een Syrische migrant die probeert haar weg naar Europa te vinden. Haar man Majd, die in Syrië achterblijft, praat met Nour via een berichtenapp en geeft haar zo goed mogelijk raad om haar te helpen haar bestemming veilig te bereiken.
"Begraaf me, mijn geliefde" is een Syrische afscheidszin die "Pas op, denk niet aan sterven voordat ik sterf" betekent. Deze zin krijgt een diepere betekenis als Majd het zegt tegen zijn vrouw Nour, tijdens haar gevaarlijke reis naar Europa.
Dit is een co-productie van ARTE, het Europese culturele netwerk, The Pixel Hunt en Figs.
Een game in een instant messaging-app. Als Majd kun je met Nour praten en haar reis volgen, net als via SMS of WhatsApp. Je stuurt elkaar berichtjes en wisselt emoji's, foto's en selfies, relevante links, enz. uit.
Bury me, my Love is geïnspireerd door de realiteit, een gedocumenteerde fictie die is gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen. Het idee is ontstaan door een artikel van Lucie Soullier, een journalist van Le Monde, die het verhaal vertelt van Dana, een jonge Syrische vrouw die haar land is ontvlucht en nu in Duitsland woont.